Παγκόσμια ημέρα «Σκαραβαίου»

JUST NOW

Παγκόσμια ημέρα «Σκαραβαίου»

Σαν σήμερα, έπειτα από μακροχρόνιες έρευνες, ο Φέρντιναντ Πόρσε παρουσιάζει το «λαϊκό αυτοκίνητο», γνωστότερο ως «Σκαραβαίο».

26.02.2020 | 10:56

Ήταν 26 Φεβρουαρίου 1936 όταν ο Αυστριακός μηχανικός αυτοκινήτων, Φέρντιναντ Πόρσε, ιδρυτής της φερώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας (Porsche) παρουσίασε την πρώτη εκδοχή του γνωστού μας «Σκαραβαίου» του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Σκαθάρι, κατσαριδάκι, χελώνα, Beetle ή απλώς Volkswagen type 1, όπως και να το ονομάσουμε η ιστορία του συγκεκριμένου μοντέλου ξεπερνά κάθε φαντασία στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αποτελεί το πρώτο χρονολογικά μοντέλο που κυκλοφόρησε η Γερμανική εταιρεία αλλά το αξιοσημείωτο είναι πως η διάρκεια παραγωγής του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1938 και ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2003 με αποτέλεσμα να έχουν κατασκευαστεί συνολικά 21.529.464 αντίτυπα.

H ιστορία του Σκαραβαίου ξεκινά τα χρόνια της κυριαρχίας των Ναζί, όταν ο Αδόλφος Χίτλερ ανακοίνωσε το όραμά του για ένα φτηνό αυτοκίνητο που θα εξασφάλιζε τη μετακίνηση των Γερμανών στους νέους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονταν εκείνη την εποχή. Την ιδέα αυτή είχε εν μέρει καλλιεργηθεί στον Χίτλερ από τον Φέρντιναντ Πόρσε, τον ιδρυτή της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ κοινό σημείο επαφής των δύο αντρών ήταν η καταγωγή τους από την Αυστρία.

Ο στόχος ήταν το αυτοκίνητο να κοστίζει 1.000 μάρκα και να μπορεί να αποκτηθεί και μέσω ενός προγράμματος αποταμίευσης, ενώ την υλοποίηση του σχεδίου ανέλαβε ο Φέρντιναντ Πόρσε.

Οι άνθρωποι στην Κεντρική Ευρώπη είχαν αρχίσει να ταξιδεύουν με τα αυτοκίνητά τους, κυρίως προς το Νότο της ηπείρου και ναι το αρχέτυπο Volkswagen ήταν ένα από τα βασικά τους μέσα μεταφοράς. Για ολόκληρες οικογένειες και τις αποσκευές τους.

Από το 1963 ο Σκαραβαίος είχε γίνει το πιο εμπορικό εισαγόμενο μοντέλο στις ΗΠΑ. Παράλληλα είχε γίνει ως «Herbie το Κατσαριδάκι» από το 1969 και κινηματογραφικός αστέρας…

Στην επιτυχία του Σκαραβαίου καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η διαφημιστική του καμπάνια που πιστώνεται στην εταιρεία Doyle Dane Bernbach (DDB), που ανέλαβε το πρότζεκτ και αξιοποίησε στο έπακρο τις μόλις 800.000 δολάρια που ήταν το μπάτζετ της Volkswagen ποντάροντας στο χιούμορ και στις ασπρόμαυρες εικόνες. Η συγκεκριμένη καμπάνια θεωρείται αν όχι η κορυφαία από τις κορυφαίες στην ιστορία της διαφήμισης.

Ταυτόχρονα ο Σκαραβαίος έγινε το αγαπημένο αυτοκίνητο των hippies, των «παιδιών των λουλουδιών». Λόγω στυλ, λόγω σχήματος, λόγω του ανθοδοχείου στα ταμπλό, λόγω χώρων -τότε κάπου ξεκίνησαν και οι διαγωνισμοί του στυλ «πόσοι άνθρωποι χωράνε μέσα σε ένα Σκαραβαίο»- λόγω της ευκολίας στην οδήγηση.

Φωτογραφία από τον Tom Arrowsmith στο Unsplash

Φωτογραφία από τον Josh Rinard στο Unsplash

 

 

IN FOCUS

Τζένιφερ Λόπεζ-Μπεν Άφλεκ: Η επόμενη ημέρα του γάμου…

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Μάθιου ΜακΚόναχι οικογενειακώς στην Ελλάδα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το The Pop Up Project  δίπλα στα Παιδικά Χωριά SOS!

SYMMETRIA: Διεθνής Βράβευση

Exit mobile version